За, желаещи да подпомагат съществуването на блога, дарения се приемат само чрез PayPal

Адрес в PayPal: tfkibts@abv.bg

ПРОСТРАНСТВО

Стил

неделя, 3 април 2016 г.

По повод една нова църква




Това, което ще прочетете, бе адресирано към мой приятел, който ме покани преди известно време да посетя една нова църква, в която се пееше и свиреше и беше интересно като преживяване. После моят приятел ме попита как намерих преживяването. Та това е, което му казах:




"Ами виждам, че е хубаво. Ще ми се да бъда искрен и обективен и да го разгледам от различни страни.
1. Харесаха ми нещата, които се казаха вечерта. Наистина зареждат с добро настроение.
2. И атмосферата беше страхотна. Музика и песен са със сигурност топ приоритет в живота на хората, когато говорим за добро емоционално състояние. За човека е хубаво и полезно да пее, а още повече е хубаво, че пее такива неща.
3. Предполагам, че началото на този вид християнство идва от Щатите, защото там съм виждал подобни песни, музика, начин на изказ в църква. А и е специфично изказването на "amen" а не "амин". Което за мен е диалектическа разлика, която е без значение. Това последното просто го отбелязвам като факт.
4. И както си отбелязах в телефона, напът за вкъщи, Религията като цяло е Self-Sustainable System (Самоподдържаща се система), което по същество е Believe System (Система от вярвания). За да просъществува, трябва да се преповтаря, самоутвърждава. Хубавото на религиозните системи е, че са запазили в определено здраве моралните устои, а по този начин също и живота, реда в обществото на хората. Което е хубаво нещо. Пак да отбележа - хубаво е, че сме имали християнство като религия, защото ни е спасило да поддържаме смислен обществен строй, основан на Любовта и Добротата.
5. Негативният аспект, който се е проявил в много от религиите, за да не кажа почти във всички, е че една Самоподдържаща се Система не позволява промени по себе си, защото ще се разпадне. Ала животът се развива и не може да спре. Знанието се развива и не може да кара на същите примери вечно. Това е причината, поради която някои мюсюлмански жени, до колкото съм чувал, си позволяват анален секс - защото стандартният им е забранен, ала нищо не е казано за този. Те търсят, чоплят пролуки в думите на свещените книги, за да излязат от догмата. По същата причина се е разчупила и Православната Църква, за да произлезе от нея Католицизмът. А след него излиза Протестантството в отклик на нещата, които не са се харесали в Папството. И сходните на тях стотици видове, вариации църкви, каквито са например Адвентистите, Евангелистите, Свидетелите на Йехова, както и тази, която ти ми показа, имат за цел да внесат също така свежест по темата. Което е хубаво и чудесно. Аз адмирирам, харесва ми музиката и песните и пак казвам - те са нужни на хората, за да запазят разсъдък. Пеенето е необходима част от живота на хората.
Но отново говорим за Self-Sustainable Believe System (Самоподдържаща се Система от Вярвания), която те затваря, без да ти позволи да виждаж неща извън нейната версия.

Ето това е, което не може да ме привлече. Защото Иисус Христос е бил счетен за лъжец и мошеник от Евреите, а по абсолютно същия идентичен начин Петър Дънов днес бива признат за такъв от днешните християни. Ала Дънов е казал: "Учение на Петър Дънов не съществува. Това, което аз говоря, и това, което Христос е говорил преди 2000 години, идва от един и същи източник."

А и както е казала Инелия Бенц, ако някой ти твърди, че знае и държи цялата и единствената вярна и нужна информация, бягай далече!
За туй аз не се привързвам към религия, нито към име "Дъновист", "Толстоист", каквото име искаш да си избереш. Най ми хареса определението на думата Еклектик, защото то ти дава възможност за растеж в знанията.

ек-лек-тик
 ec•lec•tic
 əˈklektik/


 прилагателно: еклектичен 1. приемащ идеи, стил или вкус от широка и разнообразна гама от източници. "Музикалният ѝ вкус е еклектичен." 2. Философия на, обозначаваща или принадлежаща на клас от антични философи, които не принадлежат към една конкретна школа, но събират мисли, които им харесват от различни школи. съществително: еклектик, мн.ч.: еклектици 1. човек, който приема идеи, стил или вкус от широка и разнообразна гама от източници."

И пак ти казвам, приятелю, за мен е радост и удоволствие да зная, че ти вярваш в Бога! Но още повече бих се радвал, ако четеш в думите без да ги оцветяваш в пристрастие. :) "

Според Интернет снимката е от църква във Варшава.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

МОДА